torsdag 20. februar 2014

Andre uken i praksis

Mål yrkesutøvelse: Utføre arbeidet på ein måte som ivaretar den enkelte brukers selvstendighet, følelse av likeverd og tilhørighet.


Google
I dag har eg vært på THR på formiddagen, og pottery på ettermiddagen. 
Vi begynte med å gjøre klar hestene ved å ta av dei frakkene og gjøre reint burene. Etter det tok vi ponnien ned til dei andre hestene, og gjor han klar til ungene kom. Dei første som kom ned var to av brukerne fra star 25. Dei begynte å kose litt med ponnien, og han eine begynte å gje litt mat til han. Dei hadde også tatt med seg stetoskop ned. Han eine brukeren var blind og det var utrolig kjekt for han å høre på hjerteslagene til hesten. Vi ga også litt mat til ponnien, og tok stetoskopet til kjeven til ponnien. Da skjønte brukeren at hesten tygde maten og gjor det samme med munnen sin. Etter dei var ferdig med hesten, så tok vi hentet vi ein av kaninungene sånn at dei fekk klappe og kose med den.

Når dei andre ungene kom så gjekk dei først inn til ponnien, mens den andre hesten blei gjort klar. Når han var klar, så fekk ein om gangen lov å ri på han. Det var ein jente som ikkje kunne sitte oppreist i det heile tatt, så ho låg oppå hesten mens vi gjekk rundt på arenaen. Det var da viktig at vi holdt ho godt fast, og retta ho opp med ein gang ho sklei litt på den eine siden. Når vi hadde gått eit par runder, støtta vi ho opp med at ein holdt hodet oppe og vi andre støtta overkroppen. Det var veldig kjekt å være med på at alle fekk lov til å være med på hesten.

Når dei rir på hesten rundt på arenaen er det lagt til mange oppgaver som dei skal utføre. Og vi må heile tiden tilpasse oppgavene til kvar unge. Vi har for eksempel ein kopp som står på ein stang, som barna skal plukke opp, holde, og sette ned igjen på neste stang. Dei skal også sitte på hesten og gripe ein ball, og kaste den tilbake igjen. Dei får også noken erteposer i forskjellige farger, så får dei beskjed om fargen på erteposen dei skal kaste oppi ein kurv. Dei fleste klarer dette, og vi må heile tiden gi barna komplimenter og muntre dei til å prøve igjen viss dei ikkje klarer det på første forsøk.
Etter lunsj var eg på pottery (keramikk). Der lager dei mange forskjellige figurer av keramikken, steiker dei i ovnen og maler dei. Han som har ansvar for programmet er utrolig flink med barna som kommer der. Han er med på at barna skal gjøre mest mulig sjølv, og bruke hendene sine. Foreldrene er også med og motiverer barna til å gjøre det de skal. Det er forskjellig korti barna kommer, for dei er på mange forskjellige program den samme dagen. Så vi må hjelpe dei med å komme igang når dei kommer, og så passe på at alle har noke å gjøre og klarer å gjøre det dei skal.

I dag var det ein av barna som hadde vanskeligheter med å bevege fingrene sine. Da begynte dei først å kaste ballen med leiren til kvarandre, etter det skulle han skvise på ballen og lage hull. For å trene motorikken i hendene. 

Google
Barna fikk også i oppgave å lage en katt med leiren. Da hadde han kopiert ut bilde av en katt, og så skulle barna kjevle ut leiren og legge bildet oppå. Etter det skulle dei markere katten på leiren ved å stikke en tannpirker gjennom arket, og deretter skjære ut katten etter prikkene i leiren. Etterpå måtte dei skjære ut halen og en blomst som skulle være på katten. Dette klarte mange å gjøre sjøl, så måtte vi hjelpe noken og veilede dei om korleis dei skulle gjere det. Når dei hadde skjært ut alle delene måtte dei ″lime″ det på katten, og ta vann på fingeren for å få vekk kantene. 
Det var noken som ikkje hadde lyst til dette, og fekk lov til å lage kva dei ville. Noken lagde da mange forskjellige dyr ved hjelp av former, og noken brukte fantasien og lagde biler, andre dyr og forskjellige figurer.


Denne uken har eg også vært med på noke som heter step, dette er et program som er for barn med autisme. I det programmet er det mange forskjellige program dei kan være med på som for eksempel THR, pottery og svømming. Uansett kva program dei er med på så begynner vi alltid med å synge hallo-sang, og avslutter med ein hade-sang. Vi synger også mange andre sanger som hjulene på bussen, lille petter edderkopp og twinkle twinkle little star. Kvar bruker der har ein som er med dei heile tiden, så når eg er der er eg bare med å ser på kva dei gjør og hjelper til viss det er noken som trenger hjelp. Det er også ein med på kvart program for å være med å veilede dei som er med barna, og kommer med ideer og forslag til kva ein kan gjere. Dei noterer også gjennom hele tiden vi er der om korleis barna oppfører seg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar